Punta Vittoria 3435moh

Å få kjøre Punta Vittoria har stått høyt på ønskelisten og siden denne sesongen hittil har gitt oss mer enn vi noen gang kunne håpet på kom også dagen da det var gode forhold for oss å kjøre dette runnet.  Dette er desidert den mest hårete linjen vi har kjørt på ski. Med en vindblåst skavl inn i siden og en bratthet på rundt 60 grader i første delen brukte vi tau for å komme oss ned for så å traversere inn i siden som er kjørbar på ski.  Akkurat traversen var nok det elementet jeg synes var utenfor komfortsonen siden det er no-fall-zone, rimelig bratt og heller ingen tau å stole på, men da jeg kikket over kanten på nedkjøringen kom belønningen, det åpnet seg en lang nedkjøring med nydelig snø:)  Det er ingen ord som kan beskrive mestringsfølelse kombinert med mektig natur og skikjøring ned en bratt fjellside. Når vi er her ute er det kun dette som betyr noe.

20140223Vittoria

20140222LaPelli

Vivie og Ola

20140223Banden

 

Ola som kom til Alagna på fredag fikk en rimelig bra start på 2 ukers oppholdet sitt da vi tok han med til Vittoria som første run lørdag morgen. Jeg tror jeg kan tolke begeistringen hans såpass at han synes at det var helt innafor:) Jeg derimot, fikk en aldri så liten utfordring da jeg sto på toppen med en rando-sko som ikke ville gå fra walk-mode til ski-mode, ikke en ideell situasjon akkurat, men det var IKKE aktuelt å snu. Mest av alt ville jeg hive hele JÆVLA skoen ned hele Punta Vittoria, men jeg måtte jo bare kjøre og la det stå til. Det blåste kraftig på toppen så vi hadde ikke mulighet til å prøve å ordne skoen der oppe, jeg hadde allerede fått en liten frostskade på hendene så det var bare å komme seg ned. Det kjentes ut som jeg kjørte med en slalomski og en langrennski – ikke akkurat en god følelse. Da vi kom ned på breen klarte heldigvis Mac Gyver-mannen min å ordne det på et vis og jeg fikk de siste 1000 høydemetrene med utsyr som fungerte. Thank God! Det ble litt av en gledescene:) Jeg tror Øyvind og Ola var like glad siden de slapp unna siste del av nedkjøringen med relativt mange fargerike gloser fra meg. Det er jo «ut på tur aldri sur» som gjelder, MEN når utstyret feiler på denne måten er det vanskelig å finne frem smilet. UANSETT utfordringer: dette var en helt UBESKRIVELIG bra skiopplevelse og den går rett inn på topplisten. Med to mnd igjen av sesongen skal vi nok definitivt tilbake!

20140222Innsteget

20140222Olaut

DCIM100GOPRO

DCIM100GOPRO

20140222MidtiVittoria

20140222Traversvittoria

2014022Viviemidti

20140222Linjen

20140222VivieogØ

2 thoughts on “Punta Vittoria 3435moh

  1. Husker godt da jeg fikk kjeft av Fleicher Gerd for at du var på fjellet alene i 6 -7 årsalderen, skal tipse henne om bloggen så hun får se resultatet…

    Lik

  2. Tilbaketråkk: Molto neve! | FruB

Legg igjen en kommentar

