Punta Gnifetti (4554). Capanna Margherita.

Hva er livet uten eventyr? I går sto jeg på toppen av Punta Gnifetti 4554hm, ved siden av Europas høyest beliggende bygning, Capanna Margherita. Med fare for å bli en smule sentimental var sekundene ved siden av det italienske og sveitsiske flagget et av de mest stolte øyeblikkene på lenge.

Gleden var stor da jeg skjønte at jeg kom til å nå toppen uten å bli påvirket av høyden. Ja, det var tungt og det gikk seigt oppover, men langt fra så tungt jeg hadde forestilt meg. Dette er i hvert fall uten tvil livets hittil beste naturopplevlese. Jeg brukte rett under 3t fra Indren heisen til Colle del Lys og 1,5t videre til toppen.

08:10 Top of the Indren lift. Crispy morning.
08:10 Top of the Indren lift. Crispy morning.
Virginia and I on the first steps towards Punta Gnifetti.
Maruska and Renato climbing.
Øyvind and Virginia.
Starting the walk with great conditions.
Postcard view
Bluebird:)
Taking a break at Colle del Lys (4248hm) with Renato and Brian
Capanna Margherita at the top to the right.
Colle del Lys
A great track all the way to the top
Capanna Margherita at the top, just a few meters left..
Happy faces at the top – what a day!
View from the top. Lyskamm Orientale (4527hm) at the left. Imagine to ski that face!
Happy, thankful and proud.
We were not the only people at the top. Due to the conditions it was a busy day!
Hurra!

kartmargherita

 

 

 

One thought on “Punta Gnifetti (4554). Capanna Margherita.

Legg igjen en kommentar

