It`s a wrap!

I dag er det tirsdag, det er tre dager til vi sitter i bilen på vei til Norge. Vi har hatt et helt fantastisk år, superlativene er mange, men jeg skal spare dere for den lange listen. Jeg kom til å tenke på det mest leste blogginnlegget jeg har skrevet hittil: ”Hva skal du gjøre på? ”. Dette innlegget skrev jeg som et svar på en noen kommentarer jeg fikk før vi reiste som nettopp handlet om hva vi skulle bruke et helt år på.

Jeg kunne ikke ha reist på et år som dette om jeg ikke hadde klare forestillinger om hva jeg skulle bedrive tiden med og det var aldri en tanke hos meg at det kom til å bli en utfordring å fylle tiden. Det er jo så mye å finne på, så mye å oppleve! Et år av et liv er ikke lenge, og tiden går enda fortere hjemme i hverdagen enn den gjør på et år som dette. Når jeg ser tilbake på det jeg skrev er jeg fortsatt stolt over at vi dro og dette året vil alltid stå frem som et helt spesielt år der vi bare fulgte magefølelsen og dro litt der vinden blåste. Det er digg å leve utenfor ”boksen” og det er vel aldri for sent å følge en drøm, bare vanskelig å bestemme seg for det.

Så hva har vi gjort på? De fleste av dere vet hva vi har drevet med siden dere har fulgt med på bloggen, men det er helt vanvittig å sitte her å se tilbake på alt som har skjedd det siste året.

Vi har vært høyt og lavt i Italia, vi har levd som skiboms og strandboms, vi har vært på utallige fjelltopper og turer, deriblant Punta Gnifetti (4554moh). Vi har campet, levd vingårdslivet, drukket utallige flasker vin, pratet og hvert sammen hver dag i snart 365 dager. Vi har møtt utrolig mange herlige italienere og gjort oss flere spennende bekjentskaper. Vi har snorklet, SUP`et, padlet, kastet oss utfor fossefall (les: canyoning), rappellert, opplevd helt vanvittig bra skikjøring og gått på bre. Vi har lest bøker, vært på drueinnhøsting, trøffelfestival, hatt mange gøye besøk, gått på italiensk kurs, vært på flere vinsmakinger, opplevd hjerte av Toscana og sitronfestivalen i Monterosso. Vi har ruslet i Romas gater, vært på båtturer, spist kilovis med italiensk pizza og blitt skikkelig lei loff. For å nevne noe! Vi har oppLEVD et helt ubeskrivelig bra år og det var ingen utfordring å fylle tiden.

Foto: Henrik Herman Ek. Stelvio juli 2014

4 kommentarer om “It`s a wrap!

  1. Vært supert å følge bloggen og se de flotte bildene,du hadde vel ikke trodd at mor dukket opp 2 ganger
    i vinlandet. Det var kjekt å treffes der-
    Velkomen heim te Voss!!

    Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar

