Snart vinter!

Forventningene til vinteren er i ferd med å sette seg på ordentlig. Det er på tide å tune utstyret, lappe hullet i skibuksen og ha nyvasket ulltøy i skuffen. Planene er mange og drømmene absolutt til stede. Hvor mye snø får vi? Blir det en uke i Alagna i vinter også? Er utstyret på plass? Skulle helst hatt noen nye pudder ski, men skal heller bruke de jeg har til stålkanten løsner en gang ila sesongen. Lykken kan fremdeles finnes på et par delaminerte Völkl Shiro, jeg er overbevist, de kommer til å holde litt til.

Når kalenderen bikker oktober og Platous Skibaluba går av stabelen vet vi at det begynner å nærme seg. Det er melis på toppene, snøkanonene testes og minusgradene begynner å bite seg fast i høyden. Oktober er en ventemåned. Jeg lurer til og med på om jeg skulle hatt meg et par skøyteski for å samle kilometere med Mia litt mer elegant enn jeg gjør på fjellskiene mine i dag. Foreløpig blir det med tanken. Jeg må la tanken om en «Swix-versjon» av meg selv modne litt.

Kolonnekjøring og stengte veier er for lengst fortrengt, det samme er de livsfarlige rasene på E16 i vinter. Helgene blir fort korte når vi må forholde oss til utfordrende vestlandsveier og storm på fjellovergangene. Da er muligheten til fjellkontor på fredagen vesentlig. Men i kommende sesong kommer vi til å være i flytsonen, værgudene kommer til å være på vår side og vi kommer til å få skikkelig vinter. Jeg er helt overbevist, det er bare å glede seg.

Legg igjen en kommentar

